موزه مبل در تهران
نوشته شده توسط : admin

آثار به نمایش در آمده در این موزه معرف پیشینۀ چند هزار ساله هنر و صنعت مبلمان در سرزمین ایران است .موزه تخصصی مبل ایران با پشتوانه مالی ، حمایت های معنوی و مدیریت آقای علی انصاری و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی افتتاح شد.

این موزه دارای دو گالری اصلی و موقت است .در گالری اصلی نخستین شواهد موجود از هنر و صنعت مبلمان در قالب نخستین آثار مربوط به نمونه های صندلی و تخت که در کاوش های باستان شناسی به دست آمده در معرض نمایش نهاده شده است بر پایه یافته های باستان شناسی و شواهد موجود، قدیمی ترین نمونه صندلی در ایران متعلق به هزارۀ ششم ق . م مربوط به هشت هزار سال پیش است.
در گالری موقت موزه نیز تلاش خواهد شد تا با توجه به نیاز جامعه صنعت مبلمان کشور، پژوهشگران و محققان این صنعت نمایشگاه هایی به صورت دوره ای و فصلی برگزار شود.


در گالری اصلی نمونه های نادر و منحصر به فرد تخت و صندلی، پیشینه این صنعت را از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در معرض دید علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفته شده است. در بخش اسلامی نیز نمونه های دیگری از مبلمان دوره اسلامی تا عصر حاضر به نمایش در آمده است. این بخش با معرفی نمونه های ویژه از دوره قاجار با ارائه نمونه های بازسازی شده تخت طاووس، تخت نادری و تخت مرمر به پایان می رسد.

علاقمندان می توانند جهت بازدید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ تا۱۹ از موزه بازدید کنند.بخشی از موزه اختصاص دارد به ارایه اطلاعات در مورد مهم ترین سبک های رایج مبلمان در جهان؛ در این بخش علاوه بر معرفی مهم ترین سبک های اروپایی، نمونه هایی از مدل های موجود نیز به نمایش در آمده است.
بخش پایانی موزه نیزبه معرفی اولین سازندگان مبلمان، اولین کارگاه های ساخت مبل و اولین فروشگاه های مبل کشور اختصاص دارد.

موزه مبل ایران از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کل کشور به عنوان موزه برتر در سال ۱۳۹۲ برگزیده شد.

تلفن تماس : ۶۶۶۵۶۰۲۰
ساعت کاری : ۱۰ الی ۱۹
آدرس : بزرگراه آیت اله سعیدی – چهارراه یافت آباد – خیابان یافت آباد شرقی (بازار مبل) – جنب مسجد حاج ولی – بازار مبل ایران شماره ۲ – طبقه دوم
هدف از ایجاد این موزه ایجاد فضایی ثابت برای گردآوری اشیاء و مبلمان قدیمی و نیز جدید جهت انجام تحقیقات و پژوهش های علمی در خصوص تاریخچه مبل در ایران و جهان است .

منبع:seeiran.ir





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: